영수증 템플릿
{제목} 정보
영수증 템플릿은 거래에 대한 구매 증빙 자료를 제공하는 미리 디자인된 문서입니다. 영수증 템플릿은 결제 문서를 제공하기 위한 구조화된 형식을 제공합니다. Jform으로 고객과 비즈니스를 보호하세요. 제품 판매, 서비스 제공, 기부 수락, 임대료 징수 등 PDF 영수증 템플릿을 사용하면 결제를 쉽게 추적할 수 있습니다. 온라인 양식을 선택한 PDF 영수증 템플릿과 일치시키기만 하면 제출물을 안전하고 개인화된 PDF 영수증으로 즉시 변환할 수 있습니다. 그런 다음 고객을 위해 영수증을 이메일로 보내거나 인쇄하거나 다운로드하여 저장하여 기록할 수 있습니다.
온라인 결제, 현금 결제, 기부 또는 배달 작업을 하고 계시다면 저희가 도와드리겠습니다.
Businesses both big and small can benefit from Jform’s PDF Receipt Templates. Landlords can protect their tenants and themselves by documenting rent and deposit payments. Charities and nonprofits can generate donation receipts for donors, which are easily customized to include relevant information for tax returns. Field service professionals — like taxi drivers, mobile mechanics, delivery drivers, etc. — can generate stunning receipts on any device, which are then instantly emailed to customers with our autoresponder feature.
But your receipts won’t just function well — they’ll look good too. Jform PDF Editor makes template customization fun. Why not add your company logo to give the receipts a professional touch? You can easily drag and drop form fields, add tax to payments, or use an e-signature widget to have customers sign off on the transaction. Once you’ve finished your unique design, you’ll have a stunning template which automatically converts each and every purchase or donation into a personalized PDF receipt. It’s that simple!
자주하는 질문들
1) 영수증과 청구서의 차이점은 무엇입니까?
영수증과 청구서는 모두 결제 거래와 관련이 있지만, 다른 방식으로 처리됩니다. 영수증은 거래 후에 제공되는 결제 증명서인 반면, 청구서는 결제를 요청하는 문서입니다. 판매자는 구매에 대해 고객에게 영수증을 제공하고, 판매자나 계약자는 고객에게 제공된 작업이나 상품에 대해 청구서를 제공합니다. 영수증과 청구서 모두 항목별 목록을 포함할 수 있지만, 영수증은 구매자가 구매한 항목을 나열하고, 청구서는 결제가 필요한 제품이나 서비스의 금액(시간당 요금 및 작업한 시간 수 포함)을 나열합니다.
2) 영수증의 하위 유형은 무엇입니까?
영수증을 사용하는 사업체와 업계의 수가 많기 때문에 영수증의 종류는 매우 다양합니다. 결국, 모든 사람은 구매 내역을 효율적으로 추적할 수 있는 방법이 필요하며, 각기 다른 사업체는 판매하는 제품이나 판매 방식에 따라 다양한 종류의 영수증을 사용할 수 있습니다. 다음은 영수증의 하위 유형의 몇 가지 예입니다:
- 현금 영수증
- 청소 영수증
- 신용카드 영수증
- 배달 영수증
- 보증금 영수증
- 기부 영수증
- 호텔 영수증
- 의료비 영수증
- 임대료 영수증
- 판매 영수증
- 이벤트 등록 영수증
3) 영수증 템플릿은 어떻게 생성하나요?
To create your own receipt template, just connect a Jform payment form to one of our ready-made PDF receipt templates and customize it to fit your needs. Use our PDF Editor to add or remove elements, change fonts and colors, add logos and signature fields, and more, depending on your needs. Once you’re finished building your receipt template, share it with your customers via link or email. You can also send receipts when you set up an in-person payment kiosk with Jform Mobile Forms.
4) 영수증 템플릿의 필드를 맞춤 설정할 수 있나요?
Yes, with the Jform PDF Editor, you can customize the fields in your receipt template. Add fields like customer name, product description and quantity, customer e-signatures, and more, depending on your business requirements. Our PDF Editor makes it easy for all users to edit the receipt fields.
5) 결제 영수증 템플릿에는 어떤 정보를 포함해야 하나요?
결제 영수증은 거래를 기록하는 필수 수단으로, 사업체 이름, 고객 이름, 고객이 지출한 정확한 금액, 고객이 구매한 항목 또는 서비스, 구매 날짜 및 시간, 그리고 구매자와 판매자의 연락처 정보가 포함되어야 합니다.
6) 현금 결제와 카드 결제 모두에 영수증 템플릿을 사용할 수 있나요?
Yes, you can use a receipt template for both cash and card payments. For in-person cash payments, your customer will need to fill out your payment form (online or in Jform Mobile Forms’ mobile-friendly kiosk mode) to receive their receipt. Card payment receipts are more flexible, and customers can pay with a card either in person or online.
7) 영수증 템플릿을 좀 더 전문적으로 보이게 하려면 어떻게 해야 하나요?
Jform’s drag-and-drop online PDF Editor gives you many options when it comes to making your receipt template look more professional. Get started with one of our 30-plus receipt templates and customize it with your own brand assets, fonts, colors, and more to give your receipt template a polished and professional feel.
8) 영수증 템플릿에 회사 로고를 추가할 수 있나요?
Yes, you can add your company logo to your receipt template. To do that, use Jform’s drag-and-drop PDF Editor to upload your company logo or other branding assets and make it your own. If you’d like your company logo as your receipt header, simply drag and drop an image element into the PDF and upload your logo. You can also click the Form Logo element to automatically add the logo from your connected payment form.
9) 디지털 결제 영수증의 보안을 어떻게 보장할 수 있습니까?
Your digital payment receipts are secure when you use Jform to process payments. Jform safely accepts online payments and protects transactions with advanced form security features like encryption, a 256-bit SSL connection, GDPR and PCI compliance, and more. Not only are your transactions secure, but your receipts will be securely stored.
Additionally, you can choose to encrypt your payment form with Jform’s Encrypted Forms 2.0 — a feature that allows you to create your own access code on a form-by-form basis. Only you will be able to access and manage your form’s submissions and data through the access code.
10) 템플릿을 사용하여 영수증 생성을 자동화할 수 있습니까?
Yes. With Jform, it’s possible to automate the generation of receipts using a template. While your chosen payment processor — like Stripe and Square, for example — will send out a receipt after the transaction is complete, you can send your own customized receipts through Jotform.
PDF 영수증을 자동으로 생성하려면 사용자에게 양식 응답 사본을 디자인된 PDF로 보내는 결제 양식에 대한 자동 응답 이메일을 만드세요. 이렇게 하려면 결제 양식을 열고 설정을 클릭한 다음 왼쪽에서 이메일을 선택하세요. 이메일 추가를 선택한 다음 자동 응답 이메일을 선택합니다. 고급 설정 탭에서 PDF 첨부를 활성화합니다. 여기에서 누군가가 결제 양식을 작성하면 자동으로 이메일로 전송될 PDF 영수증을 선택하세요.
11) 반복 결제에 영수증 템플릿을 사용할 수 있습니까?
To see if your payment processor of choice allows recurring payments, navigate to your payment form in Jform and click Form Elements. Select Payments and then drag and drop your chosen processor into your form. Next, to see if your processor is eligible, navigate to the right side of your screen where you can manage your payment processor’s settings.
Open the options below Payment Type. By default, it should say Sell Products. If you can scroll through the options under Payment Type and see Sell Subscriptions as an option, your processor allows recurring payments. Once you set the conditions for your subscription, you can choose one of Jform’s PDF receipt templates to attach to your payment form and customize it to meet your needs.
12) 사용 가능한 산업별 영수증 템플릿 옵션이 있습니까?
Yes, Jform has over 30 receipt templates to choose from — and many of them are industry- specific. And even if you can’t find an existing template that matches your exact needs, you can use any similar template and customize it to match your industry-specific needs with our drag-and-drop form builder and PDF Editor. Simply choose a template that aligns with your requirements and personalize it to suit your needs.