추천서 템플릿

0 개의 템플릿들

어떤 결과도 발견되지 않았습니다

죄송합니다. PDF Templates에서 결과를 찾을 수 없습니다.

모든 카테고리 보기

{제목} 정보

A letter of recommendation is a letter of reference that vouches for a specific person based on their characteristics and qualifications. Whether you’re an employer or a teacher, you’ve most likely gotten multiple requests to write letters of recommendation in addition to your regular workload. Instead of spending valuable time drafting new letters from scratch, use one of our free Letter of Recommendation Sign Templates to create personalized letters of recommendation instantly. Simply fill out a short form with details about the individual, and watch the template convert that information into a polished, professional PDF document complete with your e-signature! Or, have people fill out the forms themselves — you can easily set up an autoresponder that will instantly email students or employees their letters of recommendation.

Letters of recommendation need to describe an individual’s unique qualities, so why not make your letters of rec look unique as well? Using our free PDF Editor, you can easily modify your Letter of Recommendation Template to perfectly meet your needs — no coding required. In just a few clicks, you can rewrite the body of your letter, change the fonts and colors, upload a new background image, and even add your signature and logo. However you customize it, you’ll end up with a powerful template that saves reference letters as polished PDFs — easy to download, email, print, and access on any device. With our online Letter of Recommendation Templates, you can spend less time crafting reference letters from scratch, focus on providing carefully-thought-out assessments, and get back to your day without skipping a beat.

자주하는 질문들

추천서는 누군가가 다른 사람의 특성과 자격을 바탕으로 보증하는 편지입니다. 예를 들어, 당신이 지도교수나 교사라면 추천서 작성을 요청받는 경우가 많으므로 시간이 얼마나 걸릴지 알 수 있습니다.

처음부터 새 편지 초안을 작성하는 데 귀중한 시간을 소비하는 대신 무료 추천서 템플릿 중 하나를 사용하여 맞춤형 추천서를 즉시 작성하세요. 개인에 대한 세부 정보가 포함된 짧은 양식을 작성하기만 하면 해당 정보가 전자 서명이 포함된 세련되고 전문적인 PDF 문서로 자동 변환됩니다.

또는 사람들이 귀하의 승인을 위해 추천 양식을 직접 작성하도록 할 수도 있습니다. 완성된 추천서를 학생이나 직원에게 즉시 이메일로 보내는 자동 응답기를 쉽게 설정할 수 있습니다.

추천서는 개인의 고유한 특성을 설명해야 합니다. 그렇다면 추천서를 독특하게 보이게 만드는 것은 어떨까요? 무료 PDF 편집기를 사용하면 코딩이 필요 없이 귀하의 요구 사항을 완벽하게 충족하도록 추천서 템플릿을 쉽게 수정할 수 있습니다.

몇 번의 클릭만으로 편지 본문을 다시 작성하고, 글꼴과 색상을 변경하고, 새 배경 이미지를 업로드하고, 서명과 로고를 추가할 수도 있습니다. 어떻게 사용자 정의하든 추천서를 세련된 PDF로 저장하는 강력한 템플릿이 완성됩니다. 다운로드, 이메일, 인쇄가 쉽고 모든 장치에서 액세스할 수 있습니다.

온라인 추천서 템플릿을 사용하면 처음부터 추천서를 작성하는 데 드는 시간을 줄이고 신중하게 생각한 평가를 제공하는 데 집중할 수 있습니다.

1) 추천서가 필요한 사람은 누구인가요?

사람들은 모든 종류의 상황에 추천서가 필요합니다. 일반적인 예로는 대학이나 대학원 프로그램에 지원하는 학생, 새 직장이나 내부 승진에 지원하는 직원, 과거 집주인의 추천을 구하는 세입자 등이 있습니다.

새로운 기회를 모색하는 운동 감독이나 코치는 추천서를 요청할 수도 있고, 레스토랑 경영자, 부동산 중개인, 치과의사, 변호사에 이르기까지 자신의 브랜드를 구축하려는 다양한 야심 찬 전문가도 요청할 수 있습니다.

훌륭한 추천서를 받으려면 현재 및 과거 고객, 교수, 멘토 또는 감독관과 같은 적합한 사람들에게 요청해야 합니다. 또한 귀하는 다음과 같은 전문적인 템플릿이 필요합니다:

  • 새로운 일자리에 지원하시나요? 강력하고 영향력 있는 보증을 위해 이 직원 추천서를 사용하도록 귀하의 이전 고용주나 관리자에게 요청하세요.
  • 특정 대학원 프로그램을 고려하고 있나요? 이 학생 추천서 양식을 교수님과 공유하세요.
  • 인근 지역에서 더 많은 탁아 공연을 예약하려고 하시나요? 현재의 고객들에게 이 보육 추천서를 작성하도록 요청하세요.
  • 장학금 추천서를 받고 싶나요? 이 장학금 추천서 양식을 지도 상담사, 교수 또는 고용주들에게 줘서 작성하게 하십시오.

2) 추천서는 어떻게 요청하나요?

올바른 팁과 요령을 염두에 두고 추천서를 요청하는 것은 스트레스가 적고 성공적인 경험이 될 수 있습니다.

강력한 추천서를 받을 가능성을 최대화하기 위해 따라야 할 세 가지 단계는 다음과 같습니다.

  • 1. 적합한 사람을 선택하세요. 어머니나 가장 친한 친구는 당신을 칭찬해 줄 것이 분명하지만, 그들은 일반적으로 추천서를 요청하기에 가장 적합한 사람은 아닙니다. 교수, 지도 교사 또는 이전 직장 상사와 같이 귀하의 전문적 또는 학문적 강점, 업적 (지원하는 분야에 따라 다를 수 있음), 소프트 및 하드 스킬, 그리고 전반적인 인격에 대해 이야기할 수 있는 사람을 선택하십시오.
  • 2. 작업의 일부를 수행하십시오. 추천서를 작성해 달라고 부탁하는 것은 칭찬으로 여겨질 수 있지만, 그것은 또한 많은 작업을 요구합니다. 특히 요청받은 사람이 이미 바쁘거나 오랫동안 여러분과 함께 일하거나 가르치지 않았던 경우에는 더더욱 그렇습니다. 그들의 작업을 쉽게 하기 위해, 추천서에 참조할 수 있는 정보가 가득 담긴 요약서 또는 폴더를 준비하십시오. 여기에는 여러분의 학업 성적표, 이력서, 시험 점수, 자원봉사 활동 정보, 자기소개서 등이 포함될 수 있습니다. 이러한 문서들은 그들이 왜 여러분이 그 학교나 직업에 가장 적합한 후보자인지를 상기하는 데 도움이 될 것입니다.
  • 3. Ask politely. For optimal results, ask for the letter of recommendation in person (if time, physical distance, and health concerns allow, of course). Requesting one over the phone or via email or text minimizes the seriousness of the request, and it can result in time-consuming, unnecessary back-and-forth communication. An in-person request also allows you to give them your prepared brag sheet, nail down any additional details, or answer any of their questions to expedite the process.

In addition to this three-step process, remember to ask the individual in advance (give them at least a week or two), be concise during your request, thank them for their time, and keep them posted on the outcome. If they agree to write a letter of recommendation, they likely want you to succeed and will be delighted to hear the result.

3) How does a letter of recommendation differ from a letter of reference?

Though people sometimes use them interchangeably, a letter of recommendation and a letter of reference actually are quite different.

Of the two, a letter of reference tends to be more generalized. It typically starts with an informal greeting — like “To whom it may concern” or “Dear hiring manager” — and helps someone get an entry-level job or apply for school. Often, you can reuse letters of reference, at least until you gain more work experience.

A letter of recommendation also helps someone apply for a job or school, but it’s geared toward a specific job or a specific school. Letters of recommendation begin with a formal greeting addressed to the decision-maker and include clear-cut, relevant reasons explaining why the applicant is perfect for the particular position, school, or program. Because of their specificity, these letters aren’t reusable.

4) How to write a letter of recommendation? (Tips)

While letters of recommendation will vary slightly depending on who’s writing, requesting, and reading them, the strongest ones will contain many of the following elements.

1. Formal greeting: A professional, direct greeting (spelled correctly) shows how much you value the reader’s time and how much you want this position. Don’t overthink it; a simple “Dear Dr./Mr./Ms./Mrs./Mx. ___” will suffice. But be sure to get the honorific right.

2. Introduction: Next, state the candidate’s name and what they’re applying for. It’s also smart to briefly introduce yourself and who you are in relation to the applicant. This allows the reader to quickly understand why you’re writing the letter of recommendation.

Letter of Recomendation - Image 1

3. Candidate overview: As the crux of the letter of recommendation, this section should clearly explain why the candidate deserves the job or admission to the school — including detailed information about their character traits, skills, and work ethic. If you want to set your letter of recommendation apart from others, end this section with a personal anecdote. Showing is more powerful than telling, so including a specific example of when the applicant did an outstanding job on a project or helped a colleague meet a deadline can really drive your recommendation home.

Letter of Recomendation - Image 2

Closing statement and signature: Before signing, bring your letter to a close with a simple but effective statement to reiterate what you’ve already highlighted. When you sign the letter of recommendation, it’s also smart to include your official title and contact information in case the hiring manager needs to reach you.

Letter of Recomendation - Image 3

추천서를 작성하고 위의 요소들을 포함할 수도 있지만, 더 많은 편리함을 위해서 온라인 양식 빌더를 선택하세요. 추천서 템플릿은 이것을 할 수 있는 쉬운 방법입니다. Jform의 직관적인 인터페이스와 드래그 기능으로 몇 분 만에 뛰어난 추천서를 작성, 맞춤 설정, 공유하고 심지어 전자 서명도 할 수 있습니다. 이 인기 있는 플랫폼은 직원, 학생 또는 임차인을 위한 추천서를 작성하는 것과 관계없이 전반적인 추천서 프로세스를 간소화하고 표준화할 수 있습니다.

In a nutshell, here are the tips for every step when writing a recommendation letter:

Introduction: Start by introducing yourself and your relationship with the person you're recommending.

Purpose: Clearly state the purpose of the letter and specify the opportunity or position the person is applying for.

Specific examples: Provide concrete examples of the person's skills, accomplishments, and unique qualities relevant to the desired opportunity.

Structure : Organize the letter into paragraphs, each focusing on a specific aspect or trait. Maintain a logical flow throughout.

Positive tone : Maintain a positive and professional tone throughout the letter, emphasizing the person's strengths and achievements.

Personal anecdotes : Share relevant anecdotes or stories that highlight the person's character, work ethic, or leadership abilities.

Comparisons : If appropriate, compare the person to others in similar roles or situations to provide context and demonstrate their exceptional qualities.

Address weaknesses : If necessary, address any weaknesses honestly and constructively, offering suggestions for growth.

Conclusion : Summarize your recommendation, reiterating your confidence in the person's abilities, and offer your contact details for further inquiries.

5) Which items make a letter of recommendation even stronger?

While all of the above items are necessary for an impressive letter of recommendation, many experts believe these three elements are the most important:

1. An authoritative, familiar letter writer: For a compelling letter of recommendation, choose someone of authority — a professor or former manager, for example, over a friend or colleague — who knows you very well. The more they can speak to your strengths and skills, the higher your chances are of finding success.

2. A personal anecdote: Reading about reliable, hardworking, and friendly candidates can get old after a while, which can lead to feelings of déjà vu for the hiring manager. But if your letter of recommendation has a specific example or two citing why you’re reliable, hardworking, or friendly — perhaps you frequently cover shifts for colleagues in need or single-handedly devised and executed a plan to cut down your customer service wait times — your application may rise to the top.

3. A cheat sheet: At the end of the day, no one knows you better than you know yourself, so it’s important to provide your letter writer with a rundown of your level of education and professional accomplishments. Not only will this short statement help them highlight specific elements you’d like to include — ones that best align with the job or school you’re applying for — but it can also help jog their memory to a specific time that you demonstrated your listed qualities.

6) How long should a letter of recommendation be?

Though a good letter of recommendation should contain all of the aforementioned elements — formal greeting, signature, and contact information — it shouldn’t be longer than a page. It should be tight and focused, clearly and succinctly explaining why you deserve the job or admission, etc., over everyone else, while simultaneously respecting the time and attention of the person reading the letter.

이 템플릿들은 단지 제시된 양식들입니다. 만약 귀하가 계약서 또는 개인 (또는 개인 의료) 정보를 모으고 법률적인 용도로 양식을 사용한다면 귀하가 적용되는 법들을 준수하도록 하고 어떤 특정한 양식에 의존하기 전에 변호사와 상담하는 것을 권유합니다.